Planowanie i realizacja budżetu |
Autor |
Wiadomość |
cherylady
Wiek: 38 Dołączyła: 25 Lut 2014 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 12:16 pm Planowanie i realizacja budżetu
|
|
|
Witam drogie Panie
Powiedzcie mi, jak sobie radzicie z planowaniem budżetu, kontrolowaniem wydatków, porównywaniem różnic między wydatkami założonymi, a faktycznie poniesionymi?
Zapisujecie tylko takie konkretniejsze wydatki typu sala, zespół, kościół, stroje, czy inne typu próbna fryzura i makijaż również?
W jaki sposób gromadzicie informacje, macie jakiś swój zeszycik, w pamiętniku, a może korzystacie z jakich specjalnych programów? |
_________________ kurs Excel Łódź |
|
|
|
|
Mariage
Wiek: 42 Dołączyła: 28 Kwi 2014 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 3:03 pm
|
|
|
Chyba najbardziej sprawdzi się plik Excel gdzie od założonego budżetu odejmują się poszczególne wydatki tak abyś na bieżąco widziala ile zostało. I polecam wpisywanie wszystkich wydatków. Tak się tylko wydaje ale tu stowka na próbny makijaż, tam 200 na manicure, pedicure i wychodzą tysiące. Warto wiedzieć na czym można zaoszczędzić, a co jest absolutnie konieczne na waszym weselu ( np. Motyle z ryżu, fajerwerki) bo o tym marzycie i tak planować wydatki aby się nie zapetlic i aby na wszystko wystarczyło.
Życzę miłego planowania i wydawania;)) |
_________________ Marta Janiszewska
Kreatorka ślubnych marzeń
Mariage Magnifique |
|
|
|
|
kamejka
Wiek: 36 Dołączyła: 16 Lut 2014 Posty: 113 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 11:32 pm
|
|
|
Ja mam założony plik w Excelu.
Póki co mam tam zaplanowane wydatki, wszystkie - łącznie z fryzurą, makijażem, a nawet drobnostkami typu podwiązka Zamierzam mieć wszystko pod kontrolą
Obok kolumny na zaplanowane wydatki mam kolumnę na wydatki faktyczne no i zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu. |
_________________ Zapraszam do dzienniczka http://www.forum.wesele-l...ic.php?p=784726
|
|
|
|
|
koniczynka84
Wiek: 40 Dołączyła: 29 Wrz 2011 Posty: 1649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto Kwi 29, 2014 6:05 am
|
|
|
Tez miałam taki MAGICZNY plik w Excelu... pomógł niesamowicie, bo wpisywałam tam wszystko, włączając w to ile komu daliśmy zadatku itd. i bardzo przydatne. |
_________________
|
|
|
|
|
dzastab
Dołączyła: 08 Lip 2013 Posty: 848 Skąd: lodz
|
Wysłany: Pon Maj 05, 2014 2:52 pm
|
|
|
My rowniez operujemy Excelem. Jest genialny! Moj boski nazyczony wpisuje tam wszystko, dokladnie wszystko co jest zwiazane ze slubem i kiedy mowie wszystko tzn ze nawet wejsciowki na Targi slubne tam sa, pisak do tablicy kredowej za 5zl i znaczki na zaproszenia..
Ale tak sie mowi a to jednak diabel tkwi w szczegolach i te male wydadki ktorych praktycznie nie czujemy jak sie zsumuja potrafia niezla sumke stworzyc.
takze najpierw mielismy 3 kolumny : cena min, cena usredniona i cena max jaka przewidywalismy. to zsumowalismy i nam wyszedl mniej wiecej budzet. Pozniej dodalismy kolumne "oplacone" i "komentarz" czyli wiemy ile? za co? czy to zaliczka, czy co innego.
pozniej podzielismy wszystko na kategorie i kolory, i zaznaczamy linie kolorem jak jest juz w calosci oplacone. Bardzo nam to ulatwia zycie i pozwala trzymac reke na pulsie |
_________________
|
|
|
|
|
Gilgamesz
Firma
Wiek: 36 Dołączył: 04 Lip 2012 Posty: 239 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
bambolea
Dołączyła: 22 Lut 2012 Posty: 397 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sro Maj 21, 2014 12:39 pm
|
|
|
U mnie również na tapecie Excel i w nim dosłownie wszystko (no oprócz wejściówek na targi ). Oprócz porównania budżetu planowanego z faktycznym, mamy zakładki dotyczące przepływu pieniędzy (no bo np. wiemy ile zapłacimy za zespół ale realnie wpłaciliśmy dopiero niewielką część), wpływów, różnych kalkulacji (np. ile alkoholu, rozmieszczenie gości w pokojach itp.). |
_________________
|
|
|
|
|
E-kwiaty
Firma
Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 114 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon Maj 26, 2014 4:58 pm
|
|
|
Bardzo dobry sposób i dzięki temu wszystko będzie przez Was na bieżąco kontrolowane i wiadomo gdzie oraz ile na co wydane. W innym przypadku ustalając budżet wyjściowy możemy sie potem przeliczyć bo zawsze wpadną nieprzewidziane wydatki. |
|
|
|
|
ithanielle
Wiek: 37 Dołączyła: 07 Wrz 2013 Posty: 1947 Skąd: okolice Łodzi
|
Wysłany: Czw Sie 28, 2014 3:07 pm
|
|
|
Gilgamesz napisał/a: |
No i nie tylko budżet weselny ale i domowy jest ogarniany przez excela |
Dokładnie tak jak u nas |
_________________
|
|
|
|
|
Catylyn89
Wiek: 35 Dołączyła: 03 Kwi 2013 Posty: 1836 Skąd: Krk
|
Wysłany: Czw Sie 28, 2014 3:13 pm
|
|
|
bambolea, wszechmocny Excel... Pokochałam ten program w trakcie przygotowań do ślubu |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Catylyn89 Czw Sie 28, 2014 3:13 pm, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marla_red
Dołączyła: 21 Sie 2014 Posty: 23 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|