Forum Weselne miasta Łodzi
Forum weselne, wesele i ślub w Łodzi i woj. łódzkim

Sprawy ślubno-weselne - Planowanie i realizacja budżetu

cherylady - Pon Kwi 28, 2014 12:16 pm
Temat postu: Planowanie i realizacja budżetu
Witam drogie Panie :)

Powiedzcie mi, jak sobie radzicie z planowaniem budżetu, kontrolowaniem wydatków, porównywaniem różnic między wydatkami założonymi, a faktycznie poniesionymi?

Zapisujecie tylko takie konkretniejsze wydatki typu sala, zespół, kościół, stroje, czy inne typu próbna fryzura i makijaż również?

W jaki sposób gromadzicie informacje, macie jakiś swój zeszycik, w pamiętniku, a może korzystacie z jakich specjalnych programów?

Mariage - Pon Kwi 28, 2014 3:03 pm

Chyba najbardziej sprawdzi się plik Excel gdzie od założonego budżetu odejmują się poszczególne wydatki tak abyś na bieżąco widziala ile zostało. I polecam wpisywanie wszystkich wydatków. Tak się tylko wydaje ale tu stowka na próbny makijaż, tam 200 na manicure, pedicure i wychodzą tysiące. Warto wiedzieć na czym można zaoszczędzić, a co jest absolutnie konieczne na waszym weselu ( np. Motyle z ryżu, fajerwerki) bo o tym marzycie i tak planować wydatki aby się nie zapetlic i aby na wszystko wystarczyło.

Życzę miłego planowania i wydawania;))

kamejka - Pon Kwi 28, 2014 11:32 pm

Ja mam założony plik w Excelu.
Póki co mam tam zaplanowane wydatki, wszystkie - łącznie z fryzurą, makijażem, a nawet drobnostkami typu podwiązka ;) Zamierzam mieć wszystko pod kontrolą :P

Obok kolumny na zaplanowane wydatki mam kolumnę na wydatki faktyczne no i zobaczymy jak to wszystko wyjdzie w praniu.

koniczynka84 - Wto Kwi 29, 2014 6:05 am

Tez miałam taki MAGICZNY plik w Excelu... pomógł niesamowicie, bo wpisywałam tam wszystko, włączając w to ile komu daliśmy zadatku itd. i :) bardzo przydatne.
dzastab - Pon Maj 05, 2014 2:52 pm

My rowniez operujemy Excelem. Jest genialny! Moj boski nazyczony wpisuje tam wszystko, dokladnie wszystko co jest zwiazane ze slubem i kiedy mowie wszystko tzn ze nawet wejsciowki na Targi slubne tam sa, pisak do tablicy kredowej za 5zl i znaczki na zaproszenia..
Ale tak sie mowi a to jednak diabel tkwi w szczegolach i te male wydadki ktorych praktycznie nie czujemy jak sie zsumuja potrafia niezla sumke stworzyc.

takze najpierw mielismy 3 kolumny : cena min, cena usredniona i cena max jaka przewidywalismy. to zsumowalismy i nam wyszedl mniej wiecej budzet. Pozniej dodalismy kolumne "oplacone" i "komentarz" czyli wiemy ile? za co? czy to zaliczka, czy co innego.

pozniej podzielismy wszystko na kategorie i kolory, i zaznaczamy linie kolorem jak jest juz w calosci oplacone. Bardzo nam to ulatwia zycie i pozwala trzymac reke na pulsie :)

Gilgamesz - Pon Maj 05, 2014 5:21 pm

My na podstawie excela wybraliśmy salę ;)

No i nie tylko budżet weselny ale i domowy jest ogarniany przez excela :)

bambolea - Sro Maj 21, 2014 12:39 pm

U mnie również na tapecie Excel i w nim dosłownie wszystko (no oprócz wejściówek na targi :D ). Oprócz porównania budżetu planowanego z faktycznym, mamy zakładki dotyczące przepływu pieniędzy (no bo np. wiemy ile zapłacimy za zespół ale realnie wpłaciliśmy dopiero niewielką część), wpływów, różnych kalkulacji (np. ile alkoholu, rozmieszczenie gości w pokojach itp.).
E-kwiaty - Pon Maj 26, 2014 4:58 pm

Bardzo dobry sposób i dzięki temu wszystko będzie przez Was na bieżąco kontrolowane i wiadomo gdzie oraz ile na co wydane. W innym przypadku ustalając budżet wyjściowy możemy sie potem przeliczyć bo zawsze wpadną nieprzewidziane wydatki.
ithanielle - Czw Sie 28, 2014 3:07 pm

Gilgamesz napisał/a:


No i nie tylko budżet weselny ale i domowy jest ogarniany przez excela :)


Dokładnie tak jak u nas :)

Catylyn89 - Czw Sie 28, 2014 3:13 pm

bambolea, wszechmocny Excel... Pokochałam ten program w trakcie przygotowań do ślubu :)
marla_red - Pią Sie 29, 2014 11:44 am

Zdecydowanie Excel! Najlepszy do wszelkich kalkulacji. No i mój K. jest jego wielkim fanem :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group